att vara kvinna

Ibland undrar jag att varför just jag blev kvinna? Kvinna, som enligt många inte skall ha vissa rättigheter, som skall sköta hemmet då min man är borta, som skall drabbas av den röda veckan som kommer en gång i månaden. Skall det vara så orättvist, att vi kvinnor ofta har det sämre?
Fastän jag ibland tycker att det skulle vara lättare att vara man, vill jag ändå vara kvinna. En kvinna som klarar sig fastän det ibland är orättvist. Idag skall vi vara stolta över att vi är kvinnor, vi skall minnas dem som ännu kämpar för sina rättigheter.
Nu måste jag lyssna på chaka khan-i'm every woman, härlig låt!

Ha en bra alla kvinnors dag!




Kommentarer
Postat av: Anonym

d samma!

2010-03-09 @ 07:23:13
URL: http://storstadskvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0